2013. július 30., kedd

Schemes - avagy a mellékküldetések nem is olyan mellékesek...

Az előző bejegyzésben a stratégiákkal, azaz a fő küldetésekkel foglalkoztunk, melyek célja a Victory Point-ok gyűjtése. Végső soron erre megy ki a játék (arra a vacak NYOLC TÍZ PONTRA), nem pedig az egymás csapatának gyilkolására (ugye-hogy-ugye?). Tehát nyugodtan elmondhatjuk, hogy a Malifaux játék célja, hogy a saját küldetéseinket megoldjuk, miközben az ellenfelet akadályozzuk az övéiben - persze, amolyan Malifaux-osan, tehát legtöbbször pofátlanul, vérgőzösen, pakli-gyűrögetősen.
Tehát, küldetésekre fel!

Tehát, küldetésekre fel!






A Malifaux korábbi kiadásaiban legfeljebb 8 pontot szedhettünk össze (4-et a stratégiából és 2-2-t pedig a sémákból) és ez csupán annyit változott, hogy immáron akár 3 pontot is begyűjthetünk a mellékküldetésekért (a bejelentett 3, a titkolt séma 2 pontot ér), a fő küldetésekért pedig továbbra is 4 pont jár, a 8 VP pedig ezen túl is a maximális pont értéket jelöli. Így már 10 pontot szedhetünk össze meccsenként.

Ez viszont arra sarkalja az embert, hogy tegye a maga dolgát (elvégre 6 pont szedhető össze csak a sémákért), épphogy csak belepiszkálva a főküldetésbe és máris bezsebelheti a pontokat... Hogy ez majd mennyire jön elő, majd az asztalon kiderül.

Vágjunk is bele: a régi megszokott séma-választási rendszert egy húzás alapú váltja fel (az "én csak a vonSchill-bodyguard-ot ismerem" már a múlté...): egy friss pakliból húzunk 2 lapot, és az ezen lapok értéke és suit-ja dönti el a rendelkezésre álló sémák 5ösét. Azt hogy milyen érték/suit minek felel meg, azt alább láthatjátok majd.

Ami feltűnhet, hogy nincsenek már frakció specifikus mellékküldetések vagy éppenséggel beleolvadtak a mindenki számára elérhetőek közé, sőt néhány régi stratégiát is megtalálhatunk itt (ezeket döntött betűtípussal találjátok meg).

SUIT-ok szerint:
  • Rams (kos) -  Bodyguard
  • Crows (holló varjú) - Assassinate
  • Tomes (könyv) - Protect Territory
  • Masks (maszk) -  Breakthrough
Érték szerint:
  • 1 - Ace - Cursed Object
  • 2 - Frame for Murder
  • 3 - Outflank
  • 4 - Plant Evidence
  • 5 - Entourage
  • 6 - Vendetta
  • 7 - Plant Explosives
  • 8 - Make Them Suffer
  • 9 - Deliver a Message
  • 10 - Take Prisoner
  • 11 - Jack - Spring the Trap
  • 12 - Queen - Murder Protege
  • 13 - King - Power Ritual
Mindig elérhető:
  • A Line in the Sand 
Duplák esetén elérhető:
  • Distract
Mivel 2 kártyának összesen 2 suit-ja és 2 értéke van, belekeverhetnek az azonos lapok (pl. 2db 6os lap vagy 2db maszk...). Ebben az esetben áll a rendelkezésetekre a Distract nevű séma, valamint van egy mellékküldetés, amit mindig lehet választani: A Line in the Sand. Ezzel biztosítva van az 5 állandó lehetőség a választásra.

Ha nem akartok ezzel vacakolni, hogy most melyik-micsoda, ajánlom a már bevált formulát:

LAZYFAUX M2E(tm)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/32039585/LAZYFAUX_M2E_v2.htm
place a shameless self-advertising here

Szóval most, hogy tudjuk, hogy milyen sémák állnak a rendelkezésünkre, lássuk, hogy mi-mire való.
Ám mielőtt ebbe belekezdek, megjegyezném az M2E egy másik újítását: a Scheme Marker-eket. Ezek ilyen specifikáció nélküli marker-ek, amit egy 1-es Action-ért bármikor le lehet base-to-base-be rakni, de legalább 4"-re egy másik friendly Scheme Marker-től! Egy másik 1-es Action-ért fel lehet venni minden ellenséges Scheme Marker-t base contact-ban. Mivel ezek a Scheme Marker-ek tényleg specifikáció nélküliek, így sosem tudhatod, hogy az ellenfeled épp melyik titkos mellékküldetését csinálja (vagy csak szívat, és ok nélkül pakolgatja a marker-eit valahova... mivel lehet ilyet is csinálni).

Tehát a sémák:

  • Line in the Sand: a játék végén 2 pontot ér, ha legalább 4 Scheme Marker-ed van az asztal középvonalán. Ha bejelented ezt a sémát, akkor 3 pontot ér, és legalább 2 Scheme Marker-ednek kell van az asztal középvonalán lennie a játék végére.
  • Distract: Ez a séma nem felfedve kezdi a játékot. Az első alkalommal, amikor egy figura megkapja a lejjebb definiált Distract Condition-t, akkor kell felfedni.
    Minden nem Peon model megcélozhat egy ellenséges nem Peon figurát 1"-en belül az alábbi (1)-es Interact action-el: "Distracted: ez a model egy (2)-es Interact action-ért leveheti magáról ezt a Condition-t. Más action-el nem lehet levenni ezt a Condition-t.".
    Ez a séma minden egyes körben 1 VP-t hoz a konyhára, ha legalább 2 ellenséges model-en van Distacted Condition.
  • Bodyguard: ez a korábban nagy favorit séma megváltozott az alábbiakra:
    A sémát választó játékos leírja az egyik nem Leader (tehát nem a csapatot vezető) Henchman-je vagy Enforcer-e nevét, amelyet meg kell védenie. Ha nincs Henchman-je és enforcer-e, akkor a legmagasabb Soulstone értékű model a séma célpontja.
    Ezt a sémát bármikor felfedhető. Minden kör végén (a negyedik után), miután ez a séma fel lett fedve, 1 VP-t lehet írni, ha a feljegyzett model még mindig él és legalább 8"-re van a kezdőzónájától. Ha ez a séma be lett jelentve és a játék végén ez a figura még mindig rendelkezik több, mint az életének felével, akkor +1 VP jár.
  • Assassinate: a régi Contain Power megfelelője. Ha kicsinálod az ellenfél Leader-ét, fedd fel ezt a sémát, és kasszírozz be 2 VP-t.
    Ha az ellenséges Leader a 4. kör előtt murdált meg, akkor 3 VP-t ér ez a séma.
  • Protect Territory: a játék végén 1 VP-t ér minden egyes Scheme Marker, amely legalább 6"-re van a kezdőzónától és legalább egy friendly model van 2"-re tőle. Azok a marker-ek, amelyek 2"-es környezetében több ellenséges model van, mint barátságos, nem számítanak.
    Ha bejelentetted ezt a sémát, és ha legalább 2 VP-t szereztél érte, akkor jár egy harmadik is bónuszba :)
  • Breaktrough: a játék végén 1 VP-t ér minden egyes Scheme Marker, ami maximum 6"-re van az ellenfél kezdőzónától.
    Ha ezt a sémát felfedik és legalább 2 VP-t szereztél érte, akkor plusz 1 VP-t ér.
  • Cursed Object: minden kör végén körönként egyszer levehető egy Scheme Marker, ami 1"-en belül van egy ellenséges model-től. Minden levett Scheme Marker-ért 1 VP jár.
    Ez mellékküldetés nem felfedve kezdi a játékot. Ha VP-t szerzel érte, fel kell fedni.
    Ez a séma teljesen újra lett írva:
    Minden nem Peon model ebben a csapatban megcélozhat egy nem Peon ellenséges figurát egy 1-es Interact akcióval, hogy az alábbi Condition-t adja neki a játék végéig: "Cursed Object: ez a model egy 1-es Interaction-ért cserébe tehet egy Wk 12 duel-t, hogy levehesse magáról ezt a Condition-t. Ezt a Condition-t nem lehet másképp levenni"
    Ez a séma felfedetlenül kezdi a játékot. Az első alkalommal, amikor egy ellenséges model Cursed Object Condition-t kap, fedd fel ezt a sémát.
    Az első kör végeztével minden kör végén ez a csapat véget vethet egy Cursed Object Condition-t egy ellenséges figurán, hogy 1 VP-t szerezzen.

  • Frame for Murder: a sémát használó játékos feljegyzi az egyik saját, nem Peon figuráját, mint 'sucker', azaz egy olyasvalaki, aki meg fogja szívni... Tehát, ha a 'sucker' figurát megöli vagy feláldozza egy ellenséges model, akkor 1 VP üti a markunkat. Ha az ellenséges Leader vagy Henchman ölte meg, 2 VP-t lehet írni érte. Amint pontot ér ez a séma, fel kell fedni.
    Az extra pontot akkor lehet összeszedni, ha az 4. kör előtt ér pontot a séma, ám ekkor azonnal fel kell fedni.
  • Outflank: A játék végén ez a csapat 1 VP-t szerez, ha van egy nem Peon figurája 3"-es körzetében ott, ahol a pálya középvonala érinti a tábla szélét/vagy sarkát.
    Oldalanként 1 VP-t ér ez a séma és akkor ér +1 VP-t, ha fel van fedve és legalább 1 saját figura áll a fent említett helyeken.
  • Plant Evidence: ez a séma majdnem megegyezik a régivel: a játék végén 1 VP jár minden olyan tereptárgyért, amivel legalább egy Scheme Marker van base-to-base-ben és az a Scheme Marker teljesen az ellenfél térfelén van.
    Ha ez a séma felfedve kezdi a játékot és legalább 2 VP jár érte, akkor +1 VP-t ér.
  • Entourage: a sémát választó játékos feljegyzi az egyik Mester-ét vagy Henchman-ét. Ha a választott figura az ellenfél térfelén fejezi be a játékot, 1 VP-t ér, ha az ellenfél kezdőzónájában, akkor 2 VP-t. (mesterrel végrehajtott Breaktrough?)
    Ha felfedve kezdi a játékot, akkor +1 VP-t ér ez a séma, ha a választott model-ért jár pont.
  • Vendetta: a sémát választó játékos feljegyzi az egyik nem Leader, nem Peon model-jét, amelynek megegyezik vagy kevesebb az ára az egyik kiválasztott ellenséges model-nél. Ha a választott model első ütése a választott ellenséges model-t célozza, akkor 1 VP-t írhatunk és fedjük fel a sémát. Ha a kiválasztott ellenséges model nincs a játékban a meccs végén, fedd fel ezt a sémát, és szerezz egy extra VP-t. Ha a kiválasztott ellenséges model-t megöli a kiválasztott model-ünk, akkor ez a séma 3 pontot ér (akár fel volt már fedve, akár nem).
    Ez a séma nem kezdheti a játékot felfedve.
  • Plant Explosives: egyszer a játék alatt, bármely kör végén a sémát választó játékos felfedheti ezt a sémát. Ekkor 1 VP jár minden egyes ellenséges model-ért, amely 3"-re van legalább egy Scheme Marker-től, amit a sémát választott játékos helyezett le. Ekkor az összes ilyen Scheme Marker-t fel kell szedni.
  • Make Them Suffer: ezért az ígéretes nevű sémáért akkor jár 2 VP, ha az ellenséges csapatban nem maradt már se Minion, se Peon model.
    Ha ez a séma bejelentve kezdi a játékot, akkor 3 VP-t ér.
    Ez a séma teljesen újra lett írva:
    Minden kör végén (az első után), amelyben legalább egy ellenséges Minion vagy Peon model-t megölt a csapatunk mestere vagy Henchmen-je, írjunk egy VP-t. Ha már nem maradt az ellenfélnek se Minion, se Peon model-je, körönként 1 VP-t írhatunk. Körönként 1 VP írható ezért a sémáért. Ezt a sémát fel kell fedni, amint pontot írunk érte.
  • Deliver a Message: ez a séma szinte teljesen megegyezik az 1.5-ös verzióval: a sémát választó játékos csapatának bármely nem Leader model-je tehet egy 2-es Interact Action-t az ellenfél Leader-ét célozva, ha épp közelharcol vele (engaged). Ezt az Action-t csak egyszer lehet használni.
    Ha bejelentve kezdi ez a séma, akkor 3 VP-t ér.
  • Take Prisoner: a sémát választó játékos feljegyez egy nem Leader model-t az ellenfél csapatából. A játék végén, ha az ez a csapat legalább 1 nem Peon model-el engage-eli a feljegyzett model-t, az 2 VP-t ér.
    Ha nincs ellenséges model a választott model 3"-es körzetében és legalább egy nem Peon model-el közelharcol, akkor 3 VP üti a sémát választó játékos markát.
  • Spring the Trap: A játék folyamán egyszer, bármely kör végén a sémát választó játékos felfedheti ezt a sémát. Ekkor ez a csapat 1 VP-t szerez minden egyes Scheme Marker-ért, ami maximum 4"re van (within) az ellenséges csapat Leader-étől, majd discard-olja ezeket a Scheme Marker-eket. Ha az ellenséges csapat Leader-e ennek a csapatnak térfelén van és legalább 1 VP-t szereztünk érte, akkor +1 VP-t kapunk.  ugyanannyi vagy több model-ből áll, mint a tied amikor a sémát felfeded, és legalább 1 VP-t kaptál már érte, akkor +1 VP jár.
    Ez a séma nem kezdheti a játékot felfedve.
  • Murder Protege: ez a séma szinte teljesen megegyezik a Kill Protegé nevű 1.5-ös sémával: a sémát választó játékos felírja a legdrágább ellenséges model nevét. Ha több model rendelkezik azonos költséggel, akkor bármelyik választható célpontnak. Ez a csapat 2 VP-t szerez, ha a választott ellenséges model meghalt vagy fel lett áldozva a játék végére.
    Ha ez a séma felfedve kezdi a játékot, akkor 3 VP jár érte.
  • Power Ritual:  ez a séma ismerős lesz az Arcanist játékosoknak (vagy akik ellenük játszottak:P): a sémát választó játékos 1 VP-t szerez minden egyes Scheme Marker-ért, amely a tábla sarkától számítva maximum 6"-re van (within). Ebbe a sémába csak 1 olyan sarok számít, amely a kezdő zónádban van. Ha felfedve kezdte a játékot és legalább 2 VP-t szereztél ezért a sémáért, akkor +1 VP-t ér.
Itt megjegyezném, hogy ha egy model költsége számít valahol, akkor pusztán a kártyára írt költsége számít, az Upgrade-jei vagy az esetleges extra költségei (mercenary model +1 cost-ja) nem.

A következő post kicsit összefoglalóbb jellegű lesz, más, apróbb (?) változások lesznek kivesézve.

Na, mára elég a blogból... Ha valami kimaradt volna, vagy elnéztem, akkor nagyon reggel van; tessék jelezni.




Yosh voltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése