2013. július 29., hétfő

Strategies - avagy valamilyen indokkal MUSZÁJ egymás torkának esnünk

Malifaux sötét világának egyfajta mozgató rugói a mesterek, akik ha épp nem egymás gyilkolásával vannak elfoglalva, akkor épp valami "rosszban" sántikálnak...

 Így van, a mai téma a stratégiák lesznek.





Röpke visszatekintés:
A stratégiák eddig szinte csak a szövegezésükben változtak a kezdeti M1E óta. 13 stratégia állt rendelkezésünkre (fekete joker esetén az ellenfél, piros esetén a húzó játékos választhatott közülük), valamint ezeknek volt egy shared, azaz egy olyan verziója, amelyben mindkét játékos ugyanarra a feladatra összpontosított (a story encounter-eket csak említésképp írom, nem sűrűn játszottunk olyat). A stratégiákért, vagy más néven fő küldetésekért maximálisan 4 pontot lehetett szerezni; a sémákért, azaz mellékküldetésekért pedig 2-2-t.
A régi küldetések az alábbiak voltak:

  1. Line in the Sand: a középvonalra rakott dinamitok élesítése illetve hatástalanítása
  2. Claim Jump: egy meghatározott pont köré kellett gyűlni minél több figurával
  3. Contain Power: megölni az ellenséges csapat mesterét...
  4. Deliver a Message: 2-es akcióért 3"-re átadni egy szignifikáns figurával az ellenfél mesterének egy üzenetet
  5. Destroy the Evidence: az ellenfél térfelére és kezdőzónájába rakott marker-eket kellett felszedni
  6. Distract: elérni, hogy az ellenfél mestere még véletlenül se kössön ki a mi térfelünkön/kezdőzónánkban
  7. Escape and Survive: a kezdeti csapatból minél több túlélje a játékot az ellenfél térfelére érve
  8. Plant Evidence: az ellenfél térfelén lévő tereptárgyak jelölgetése
  9. Reconnoiter: a 4 részre osztott asztalon minél több negyedet dominálni saját figurával
  10. Slaughter: minél többet megölni az ellenfél figuráiból a játék végére
  11. Supply Wagon: az 50mm-es Wagon kisérgetése az asztal közepére és egyben tartása a játék végéig
  12. Treasure Hunt: az asztal közepére helyezett kincset ellopni és annak a saját kezdőzónában tartása
  13. Turf War: minél több figurával behatolni az ellenséges térfélre és kezdőzónába, miközben az ellenfelet nem hagyjuk ugyanezt tenni
A játék kezdetekor egy sor húzással döntöttük el a főküldetés miben létét: 1 flip individual, shared vagy story encounter vár ránk; majd 1 flip, hogy magát a stratégiát  húztuk ki a fenti listából. Ez elég nehézkes volt kezdetben, fejben tartani a 2x13 küldetést + az esetleges sémákat... Valamint a 13ból elég könnyű volt olyat húzni, ami nagyon nem feküdt az emberfia csapatának, pl. resserként egyfajta rémálom volt az Escape and Survive és az erre Soulstone-ért húzott Reconnoiter se sokat segített...

Az M2E sokban egyszerűsített ezen: egyetlen húzással el van intézve a stratégia, attól függően, hogy milyen suitba tartozik a lap, olyan küldetés lesz. Egyrészt, ahogy azt láthatjátok, így jóval kevesebb küldetés van a palettán, szám szerint 5. Ráadásul ebbol csupán 4 az, amivel sokszor találkozhatunk majd, mivel az 5. a joker-ek jelenlétekor tűnik fel csak, valahogy így:
  • Rams (magyarul: kos) -  Turf War
  • Crows (magyarul: a magyar malifaux köztudatban holló varjú) - Reckoning
  • Masks (magyarul: maszk) -  Reconnoiter
  • Tomes (magyarul: könyv) - Squatter's Rights
  • Bármelyik Joker (magyarul: dzsóker :) ) - Stake a Claim 
Másrészt, az összes küldetés SHARED. Ugye? Egyből nem 2x13-at kell fejben tartani...

Nos, habár a nevek ismerősek lehetnek, a mögöttük lévő stratégia már nem ugyanaz. Kiegyensúlyozottabbak lettek, valamint - ami szerintem fontos változás - nem csak a játék végén lehet értük pontokat írni.

Lássuk is őket:
  • Turf War: a pálya közepére rakott Turf Marker környékén (6") kell tobzódni legalább 2 nem Peon figurával. Ez igencsak a Shared Claim Jump-ra hajaz, de itt az ír pontot, akinek 2 figurája 6"-re van a Marker-től, attól függetlenül, hogy van-e ott az ellenfélnek figurája vagy sem, körönként (az első körben nem) 1-et.
  • Reckoning: ez a Shared Slaughter örököse; itt az ír pontot (szintén körönként egyet) aki megöl vagy feláldoz 2 ellenséges figurát (Peon is lehet) az adott körben. Körönként max 1 VP-t lehet kapni és ha az ellenfélnek már nincs figurája talpon, akkor is jár 1 VP körönként (a buried figurák nem számítanak játékban lévőnek)
  • Reconnoiter: ez többé-kevésbé maradt a régi: a pálya negyedeit kell uralni nem Peon figurával és azért jár körönként 1 pont, ha legalább 2 negyedet uralunk (az asztal közepétől számított 6"-ben nem lehet kontrolálni, illetve azok a figurák sem számítanak, akik esetleg átlógnak egy másik negyedre)
  • Squatter's Rights: a Shared Line in the Sands utódja; fix helyekre rakott Squat Marker-ekkel (pálya közepe, onnan 6"-re a középvonalon, valamint a pálya szélétől 6"re, a középvonalon). Ezeket is át kell forgatni, 1-es interakcióért, base contact-ban, amit most nem tilt az esetleges közelharc. A körönkénti 1 pontot az írja, aki legalább 2 Squat Marker-t ural a kör végén (az első körben még nem:P)
  • Stake a Claim: na ez teljesen más, mint eddig; a lényege: bármely model tehet egy 2-es interaction-t, elpusztítson minden Claim Marker-t 6"-en belül, aztán pedig letegyen egyet base-to-base-ben magával. Pontot az ír körönként, akinek több ilyen Claim Marker-e van az ellenfele térfelén, mint a sajátján. A turpisság persze ott van, hogy nem lehet halmozni egy sarokban a Claim Marker-eket, mert a sajátot is felégetjük, ha 6"-nél közelebbre rakjuk őket egymástól. Ez mókásnak tűnik, tehát sok lehetőséget ad a másik felmenőinek emlegetésére, amikor az ellen jópár Claim Marker-ünket szedi fel egyetlen sajátjának lepakolásával...
Egy fontos emlékeztető: a játék most már csak 5 körös, ezután lehetőségünk van extra körökre, úgy, ahogy eddig is, úgyhogy alaposan gondoljuk meg, mikor mit teszünk, mert könnyen kifuthatunk az időből, azaz a körökből.

A küldikről most hirtelen ennyit, a következő téma a sémák, azaz a mellékküldetések lesznek.

Yosh voltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése