2013. augusztus 4., vasárnap

T.C.A - avagy körök, kondíciók, akciók...

A körökről:

Úgy vélem, először is a körök fázisairól kellene pár szót írnom, csak hogy pár későbbi fogalom meghatározása/hivatkozások egyértelműbbek legyenek.




Tehát egy kör folyamán az alábbi lépések mennek végbe:
1. Draw Phase (húzási fázis):
    • eldobott lapok újrakeverése
    • lapdobás
    • lapok húzása
    • maximális lapok számára való lapdobás
2. Initiative Phase (kezdeményezési fázis): 
    • a kezdeményezés húzása
    • Soulstone használata
    • kezdő játékos meghatározása
3. Activation Phase (aktivációs fázis): 
    • a játékosok model-eket aktiválnak
4. End Phase (kör vége fázis): 
    • Upkeep
    • VP-k szerzése
    • összecsapás végének ellenőrzése
Ezek közül az Upkeep fázis, valamint a körvégi VP-k szerzése fázis lehet új számotokra, de ezek sem macerásak: az Upkeep fázis alatt érnek véget azok az effektek, amelyek korábban az End Closing Phase-ben jártak le (így már ismerős, nem?); valamint a VP-k szerzése fázis pedig az új séma/stratégiák miatt kellett: ebben a fázisban kaszálhatjuk be a jól megérdemelt (?!) VP-ink nagy részét.

Conditions

Az "effect" helyett lett bevezetve, a könnyebb érthetõség helyett. Ha egy modelre hat valami egy képesség valamilyen módon, pl. stat bónuszok vagy éppenséggel csökkentések, az valamilyen Condition-ként jelentkezik. Azonos nevû Condition-ök összeadódhatnak (szép magyar szóval, stack-elhetnek), de az efféle Condition-ök leírásában általában szerepel a + jel, valahogy így: Poison +1.
Pár fix, azaz érték nélküli Condition: Reactivate, Paralyzed, Slow, Fast
Stack-elõdõ Condition-ök: Burning +1, Poison +1, Focus +1, Defensive +1

A Condition-ök a kör végén lejárnak - hacsak nem vonatkozik rájuk valami hatás, lásd lejjebb.

Népszerûbb (?) Condition-ok:
  • BURNING: ha valakit az a megtiszteltetés ér, hogy élve felgyújtják, akkor az bizonyos, hogy nem szeretne ebben az állapotban maradni. Ha egy felgyújtott model-t újabb Burning Condition ér, akkor stackelődik azzal.
    Az Upkeep fázisban minden model, akinek Burning Condition-je van annyit sérül, amennyi a Condition éppen aktuális értéke. Ekkor a tűz kialszik, a Condition lejár.
    Bármely model 2"-en belül (tehát maga az égő model is) megpróbálhatja oltogatni a tüzet egy 1-es Interact Action-el, mely után 1-et le kell vonni a Condition értékéből. Ha az 0-ra ér, a tűz kialszik, a Condition lejár.
    SONNIA FOR PRESIDENT
  • DEFENSIVE: a Defensive egy olyan Condition, amit akkor kaphat egy model, ha a Defensive Stance Action-t használ. Ekkor [+]-t kap az összes Df Duel-jére.
  • FAST: egy model a Fast Condition-el +1 AP-t generál, amikor aktiválódik. A Fast Condition a model aktivációjának végén ér véget és nem az End Step-ben (tehát, ha egy model a saját aktivációja közben kapja meg ezt a Condition-t, akkor semmi haszna nem lesz belőle).
    A Fast és a Slow továbbra is kioltja egymás hatását.
  • FOCUSED: a Focused egy olyan Condition, amit akkor kaphat egy model, ha a Focus Action-t használ. Ha így tesz, akkor a dönthet úgy, hogy a következő Action-je idejére annyi [+]-t kapjon az Action Duel-jére valamint Damage Flip-jére, amennyi a Focused Condition értéke.
  • PARALYZED: egy Paralyzed Condition-al rendelkező model nem generál AP-t az aktivációja alatt és nem használhat Action-öket (még 0-sakat se!). A közelharci távolsága 0 lesz, tehát nem Engage-eli az ellenséges figurákat.
    A Paralyzed Condition a model aktivációjának végén ér véget és nem az End Step-ben (ellenben, ha egy model a saját aktivációja közben kapja meg ezt a Condition-t, akkor azonnal elveszíti AP-jait és nem tehet további Action-öket).
  • POISONED: az Upkeep fázisban minden model, akinek Poisoned Condition-je van, 1-et sérül, amelyet nem lehet csökkenteni sem negálni. A sebzés után a Poisoned Condition értéke egyel csökken, amely véget ér, ha eléri a 0-át. Szerintem ez elég TESCO gazdaságos sebzés lett így az átlagos 5 kör hosszúságú összecsapásokkal...
  • REACTIVATE: ha egy model Reactivate Condition-t kap, akkor az neverborn... nem is, arcanist! még egyszer aktiválódhat a körben (maximum egyszer).
  • SLOW: ha egy model Slow Condition-t kap, akkor aktivációja során 1-el kevesebb AP-t generál. A Slow Condition nem esik le a kör végén, hanem csak a model aktivációjának végén. Ez azt jelenti, hogy ha egy model az aktivációja során lesz Slow, akkor az nem szenvedi el a hatását.
    A Fast és a Slow Condition továbbra is kioltják egymást.
Condition-ökről ennyit, jöjjenek az Action-ök:

Actions 

Van néhány Action, amire bármelyik model képes. Ezek olyan Tactical Action-ök, amelyek nem kerülnek fel a model-ek kártyáira, de azért tudják ők ezt!
  • (2) Charge: szerintem ez ismerős lesz mindenkinek, aki valaha is játszott ezzel a játékkal. A Charge annyit tesz, mint egyenes vonalban mozogni a kiválasztott ellenfél felé a Action-t bejelentő model Cg értékéig úgy, hogy az általunk választott célpontot valamely melee eszközünk hatótávjában érezhessük...
    2 dolog, ami új lesz: ha nem érünk oda, akkor meg se tehetjünk ezt az Action-t (tehát nincs szándékosan failed charge), valamint nem egy [+] Damage Flip-es ütést tehetünk a célpont ellen, hanem két darab simát.
  • (#) Defensive Stance: egy eldobott lapért cserébe az adott model az alábbi Condition-höz juthat akárhányszor használja az aktivációja alatt ezt az Action-t: "Defensive +1: ez a model [+]-t kap az összes Df Duel-jéhez."
  • (1) Focus: a kör végéig az alábbi Condition-höz juthatunk: "Focused +1: ez a model dönthet úgy, hogy a következő Action-je idejére annyi [+]-t kapjon az Action Duel-jére valamint Damage Flip-jére, amennyi a Focused Condition értéke."
  • (1) Walk: szabvány séta.
  • (#) Interact: ezzel az akcióval lehet babrálni az asztalon lévő cuccokat... vagy esetleg el/lerakhatunk egy Scheme Marker-t... hacsak nem közelharcol éppen a figura.
  • (0) KILL ALL NEVERBORN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése